Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Ακρίβεια και Οικονομία είναι εξ ίσου σωστοί τρόποι διαποίμανσης

Γράφει ὁ π. Νικόλαος Μανώλης
Αὐτό εἶναι ἕνα μικρό βοήθημα σέ ὅσους τίς τελευταῖες ὧρες μοῦ ἐπιτίθενται φραστικά στά μέσα κοινωνικῆς δικτύωσης γιά τό ἄρθρο μου “π.Νικόλαος Μανώλης, Απάντηση στα ψεύδη του μοναχού Σάββα (Λαυριώτη)”. Παρατηρῶ μία σοβαρή σύγχυση στούς Ὅρους “αἱρετικός - αἱρετίζων”, “ἀκρίβεια - οἰκονομία” καί εὐελπιστῶ πώς μέ τό συμπλήρωμα αὐτό θά λάβουν μία σχετική βοήθεια οἱ καλοπροαίρετοι σχολιαστές μου.

Ακρίβεια και Οικονομία είναι εξ ίσου σωστοί τρόποι διαποίμανσης
Λόγω ἔλλειψης θεολογικῆς σκέψης, οἱ περισσότεροι δυστυχῶς ἀδυνατοῦμε νά κατανοήσουμε τή διαφορά αἱρετικοῦ καί αἱρετίζοντος. Αὐτό προκαλεῖ σύγχυση καί διατηρεῖ ἀδιευκρίνιστα τά θέματα τῶν αἱρέσεων πού ἔχουν σωτηριολογικό χαρακτήρα. Διακόπτουμε τό μνημόνευση τοῦ αἱρετίζοντος ἐπισκόπου. Δηλαδή ἐκείνου τοῦ ψευδοεπισκόπου ἤ ψευδοδιδασκάλου πού κηρύττει «γυμνῇ τῇ κεφαλῇ» αἵρεση καταδικασμένη ἀπό Σύνοδο ἤ ἁγίους Πατέρες. Δέ διακόπτουμε τό μνημόσυνο τοῦ αἱρετικοῦ ἐπισκόπου, δηλαδή τοῦ καταδικασμένου ἀπό Σύνοδο. Ἕνας ἐπίσκοπος πού ἔχει καταδικασθεῖ ἀπό Σύνοδο, καλεῖται αἱρετικός καί φυσικά ὅλοι ἀπέχουν ἀπό τόν ἀναθεματισμένο αὐτόν (δέν εἶναι ἀνάγκη διακοπῆς τῆς μνημόνευσής του) καί ὅσοι τόν ἀκολουθοῦν εἶναι αἱρετικοί ἐπίσης.
Εἶναι λοιπόν αὐτονόητη καί ἀναγκαστική ἡ διάκριση τῆς καταδίκης ἤ μή τοῦ ἐπισκόπου αὐτοῦ. Ἄν δέν ἔχει καταδικασθεῖ ἀπό Σύνοδο, τά Μυστήρια πού τελεῖ εἶναι ἔγκυρα· ὁ μολυσμός δέν ἐπέρχεται ἀπό τά Μυστήρια ἀλλά ἀπό τήν Κοινωνία μέ τήν αἱρετική διδασκαλία καί δράση του. Μετά τήν καταδίκη του ἀπό Σύνοδο, τά μυστήρια πού τελεῖ δέν ἔχουν Χάρη. Πάνω σέ αὐτό στηρίζεται ἡ ἁγιοπατερική Οἰκονομία  (σημειωτέον ὅτι προσβάλλει τούς ἁγίους ἡ ἀπόρριψή της).
Ὅσοι ἀκολουθοῦμε τήν ἄλλη γραμμή τῆς ἀποτείχισης, τήν Ἀκρίβεια, γιά νά πατοῦμε σέ Πατερική βάση, δέν πρέπει νά ἀπορρίπτουμε τήν Οἰκονομία, διότι ἔτσι καταφερόμαστε ἐναντίον τῆς Χάριτος τοῦ Κυρίου πού ἐκφράστηκε μέσω τῶν ἁγίων πού χρησιμοποίησαν τήν Οἰκονομία ὡς μέσω προόδου πρός τήν Ἀκρίβεια. Τά παραδείγματα πού καταθέτω στό ἄρθρο μου, τῶν εὐλαβῶν κατά τά ἄλλα χριστιανῶν καί ὄχι μόνο τῶν νεοφώτιστων πού χρήζουν Οἰκονομία εἶναι συντριπτικά καί ἕνας ποιμένας πού ἔχει νά ἀντιμετωπίσει τέτοιες περιπτώσεις, μέ τήν Οἰκονομία διατηρεῖ και προάγει τήν πίστη αὐτῶν τῶν ἀνθρώπων. Αὐτό φαίνεται νά κατανόησε καί ὁ ἐν λόγῳ μοναχός, ἀλλάζοντας, ὅπως φαίνεται, τήν ἄκαμπτη στάση του τῆς μονομεροῦς Ἀκρίβειας. Μπορεῖ νά μιλάει γιά τήν Οἰκονομία «μέσα ἀπό τά μουστάκια του» ὅπως προκύπτει ἀπό τίς συνεντεύξεις του, ὄχι μέ πεντακάθαρο τρόπο, με δυσκολία, ἐπιχειρώντας νά διατηρήσει τά σκῆπτρα τοῦ ἡγέτη τῆς Ἀκρίβειας, ἀλλά καταλαβαίνει πώς μία τέτοια Ἀκρίβεια εἶναι οὐτοπία καί ἐλπίζω νά καταλάβει ἐν τέλει πώς εἶναι ἐπίσης ἀντιπαραδοσιακή.
Ἀκρίβεια καί Οἰκονομία εἶναι ἐξ ἴσου σωστοί τρόποι διαποίμανσης, ἀρκεῖ νά ξέρει κανείς πῶς θά τίς ἐφαρμόσει χωρίς ὑπερβολές ἤ μειώσεις.

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Προσβλητικό ποίημα για τη Σημαία μας σε παιδάκι νηπιαγωγείου στη Δράμα!

Γράφει ὁ π. Νικόλαος Μανώλης         Ἔχει μεγάλη εὐθύνη ἡ ἑλληνική πολιτεία πού ἀφαίρεσε ἀπό τό Ὑπουργεῖο Παιδείας τή λέξη “Ἐθνική”. Εἶναι κοινή διαπίστωση πιά πώς μέ τό πέρασμα τῶν χρόνων ἔχει χαραχτεῖ μία ἀντιεθνική καί ἀντιχριστιανική ἀγωγή στό δημόσιο σχολεῖο. Ὁ Ἐθνικός ὕμνος, Ὁ ἐκκλησιασμός, ἡ ἑορτή τῶν τριῶν Ἱεραρχῶν, ἡ πρωινή προσευχή, ὁ ἁγιασμός τῆς νέας σχολικῆς περιόδου, τό μάθημα τῶν θρησκευτικῶν, τό μάθημα τῆς Ἱστορίας, ὅλα βρίσκονται σέ κρίση καί ἀμφισβήτηση ἀπό τά νέα προγράμματα σπουδῶν καί τήν ἀθεϊστική νοοτροπία τῶν ἰθυνόντων. Ἄν προστεθεῖ στό νοσηρό περιβάλλον τοῦ σχολείου καί ἡ ἀλόγιστη, ἑωσφορική καί νεοταξική προπαγάνδα ὑπέρ τῆς ὁμοφυλοφιλίας ἔχουμε ἕνα ἐκρηκτικό μίγμα. Στίς χρωματικές ἀποχρώσεις τῶν gay pride πού ἐμπνέονται ἀπό τό παρδαλό δαιμόνιο τῆς βρωμερῆς ἁμαρτίας, παραπέμπει ἀκόμα καί αὐτό τό ἀπίστευτο περιστατικό σέ νηπιαγωγεῖο τῆς Δράμας. Ἀνακάλυψα αὐτήν τήν εἴδηση σέ προσωπικό λογαριασμό χρήστη στό facebook καί σᾶς τήν παραθέτω. Δεῖτε καί καμαρῶστε...

ΡΑΓΔΑΙΑ ΕΞΕΛΙΞΗ: Ένοχος για Σχίσμα ο π. Νικόλαος Μανώλης - Παραπέμπεται στο συνοδικό δικαστήριο

Γράφει ὁ π. Νικόλαος Μανώλης Ὁμόφωνα τὸ καταγέλαστο ἐπισκοπικὸ δικαστήριο τῆς μοχθηρᾶς μητροπόλεως Θεσσαλονίκης ἀπεφάσισε πὼς ὁ γράφων, π. Νικόλαος Μανώλης, εἶναι ἔνοχος γιὰ τὰ ἀδικήματα τοῦ σχίσματος, τῆς ἀπείθειας καὶ καταφρόνηση τῆς προϊσταμένης του ἐκκλησιαστικῆς ἀρχῆς, τοῦ σκανδαλισμοῦ τῶν πιστῶν, τῆς ἐξύβρισης καὶ τῆς συκοφαντίας.

Θεολογική Ημερίδα "ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ & ΚΟΛΥΜΠΑΡΙ δύο χρόνια μετά", ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ-ΑΦΙΣΑ-ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

Γράφει ὁ π. Νικόλαος Μανώλης Σᾶς παρουσιάζω τό Δελτίο Τύπου, τήν ἀφίσα καί τό πρόγραμμα τῆς Ἡμερίδας πού διοργανώνουν τά τέσσερα ἀγωνιστικά σωματεῖα μας γιά τήν Ὀρθοδοξία, τήν ψευδο - σύνοδο τοῦ Κολυμπαρίου καί τήν Ὀρθόδοξη Ἀντίσταση (διακοπή μνημοσύνου - ἀποτείχιση). Ἡ ἡμερίδα θά πραγματοποιηθεῖ τό Σάββατο 16 Ἰουνίου 2018 στό Grand Hotel Palace καί θά δώσει ἀπαντήσεις στόν πιστό λαό, πού ἀγωνιᾶ γιά τήν κατάσταση τῆς Ἐκκλησίας.