Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Το πλύσιμο των ποδιών από τον πάπα: "Χριστιανική" φόρμα βορειοκορεάτικων και σταλινικών σκηνών

 
Γράφει ὁ π. Νικόλαος Μανώλης
Θαμπώνουν τά μάτια ὁρισμένων παπολιγούρηδων μέ τούς θεατρινισμούς τοῦ ποντίφικα. Νά δώσω μία πληροφορία σέ ὅλους αὐτούς πρίν παραθέσω τό κατατοπιστικό κείμενο πού τακτοποιεῖ τά κακῶς κείμενα περί τοῦ νηψίματος καί ἀσπασμοῦ τῶν ποδιῶν τῶν 12 κρατουμένων ἀπό τόν ἀρχηγό τῆς παπικῆς αἱρέσεως. Στήν ἀνθρώπινη ἱστορία δέ θά ὑπάρξει πιό μειλίχιος, εὐγενικός, φιλάνθρωπος, συμπονετικός καί δίκαιος ἄνθρωπος ἀπό τόν Ἀντίχριστο. Μέχρι τή στιγμή πού θά ἀποκαλύψει τό πραγματικό διαβολικό του πρόσωπο...

Η τελετή του Νιπτήρος και το σύμπλεγμα του ασπασμού της παπικής παντόφλας 

Κάθε χρόνο τέτοιες μέρες βλέπουμε στις οθόνες της τηλεόρασης τον Πάπα να πλένει και να ασπάζεται τα πόδια 12 κρατουμένων. Μια πράξη η οποία δήθεν συμβολίζει το πλύσιμο των ποδιών των Αποστόλων από τον Χριστό (γνωστή ως Τελετή του Νιπτήρος).
Σχετική εικόνα
Η τελετή του Νιπτήρος γίνεται στις κατά τόπους εκκλησίες ή στις μοναστικές κοινότητες. Το σημαντικό σε αυτήν την τελετή δεν είναι ο αριθμός των συμμετοχόντων, αλλά η μεταξύ τους σχέση.
Ο ανώτερος στην ιεραρχία πλένει τα πόδια των υπολοίπων, όμως έχουν μεταξύ τους μία σχέση αγάπης και μαθητείας, υπάρχει πνευματική ενότητα. Δεν είναι ένα συνηθισμένο πλύσιμο αλλά ένα συμβολικό, γι' αυτό ο Χριστός τους λέει: ὁ λελουμένος οὐ χρείαν ἔχει ἢ τους πόδας νίψασθαι, ἀλλ' ἔστι καθαρός ὅλος· καί ὑμεῖς καθαροί ἐστε, ἀλλ' οὐχὶ πάντες, εννοώντας τον Ιούδα που Τον πρόδωσε.
Το πλύσιμο των ποδιών στους Εβραίους δεν ήταν μία παράσταση ταπεινοφροσύνης, αλλά μία απολύτως συνηθισμένη πράξη φιλοξενίας. Μετά από ένα μεγάλο δρόμο, ο φιλοξενούμενος, που φορούσε σανδάλια, είχε τα πόδια του σκονισμένα. Το να δώσεις νερό για το πλύσιμο των ποδιών είναι ίδιο με το πλύσιμο των χεριών σήμερα.
Το να πλένεις ο ίδιος τα πόδια του φιλοξενούμενου, ήταν δείγμα σεβασμού. Ο Χριστός λοιπόν πλένει τα πόδια των μαθητών ως δείγμα σεβασμού ακολουθώντας μία ιουδαϊκή παράδοση απολύτως συνηθισμένη και διαδεδομένη σε κάθε σπίτι. Ο Χριστός με αυτόν τον τρόπο ήθελε να δείξει ότι ο πιο μεγάλος πρέπει να υπηρετεί τον πιο μικρό, χωρίς να χωράει ντροπή σε αυτό.
Αποτέλεσμα εικόνας για De ce să săruți un picior într-o rînduială care pretinde a fi comemorarea simbolică a spălării picioarelor apostolilor de către Hristos, dacă Hristos nu a sărutat nici un picior?
Το πλύσιμο των ποδιών από τον πάπα και ο ασπασμός αυτών έχει έναν ολότελα διαφορετικό χαρακτήρα, είναι μία πολιτική σκηνοθεσία, σαν την οποιαδήποτε τελετή ολοκληρωτικού τύπου εξυμνήσεως του ηγέτη.
Πρόκειται για μία χριστιανική φόρμα των βορειοκορεάτικων και των σταλινικών σκηνών: ο ηγέτης αγκαλιάζει με την αγάπη του τους πρόσφυγες, τις μειονότητες και τον θρησκευτικό πλουραλισμό. Τί δουλειά έχουν όλα αυτά με την μεγάλη Πέμπτη και το πλύσιμο των ποδιών από τον Χριστό, δεν ξέρουμε. Ούτε ξέρουμε ποιά είναι η σχέση του πάπα με αυτούς που τους πλένει τα πόδια και γιατί τα πλένει.
Ο ασπασμός των ποδιών είναι εντελώς κάτι διαφορετικό - μία πράξη δυσάρεστη και ταπεινωτική - για το απλό γεγονός ότι δεν έχει κάποιο νόημα. Δεν βλέπουμε τον Χριστό να φιλάει τα πόδια κάποιου. Η ταπεινοφροσύνη που μας φέρνει ο Χριστός δεν γίνεται με την ταπείνωση (εξευτελισμό) του προσώπου, αλλά με την αγάπη προς τον πλησίον όπως προς τον εαυτό σου.
Ίσως ο πάπας κατά βάθος να ξαναζεί το σύμπλεγμα της παπικής τελετής του ασπασμού της παπικής παντόφλας, και να κάνει μία αντίστροφη κίνηση, φιλώντας εκείνος το πόδι σε μία τελετή ταπείνωσης υπερβολική. Όμως αυτό το τελετουργικό έχει αντίθετο αποτέλεσμα: αντί να δείξει ταπείνωση ο πάπας, γίνεται αντικείμενο εγκωμίων, αφού όλοι ομιλούν για την μεγάλη του ταπεινότητα. Κανείς δεν μιλάει για τον Χριστό όταν παρουσιάζεται η είδηση του ασπασμού των ποδιών από τον πάπα, πράγμα που πρέπει να μας βάλει σε σκέψεις.
Τι καταλαβαίνουμε σήμερα από το παράδειγμα της ταπεινοφροσύνης του Χριστού; Καταλαβαίνουμε πως οποιαδήποτε διαφορετική δεν είναι η ταπεινότητα του Χριστού γιατί δεν είναι έως θανάτου. Η ταπεινότητα που προκαλεί τον θαυμασμό του κόσμου είναι μία ψεύτικη ταπείνωση. Επειδή η αληθινή Ταπείνωση σταυρώθηκε με μίσος. . .
Ένα πράγμα είναι βέβαιο: εάν ο Χριστός αντί να πλύνει τα πόδια των μαθητών Του, θα φιλούσε τα πόδια όλων των κοινωνικών κατηγοριών, χωρίς ένα ξεκάθαρο μήνυμα επιστροφής στον Θεό, δεν θα είχαμε Πάσχα, επειδή δεν θα είχαμε Σταύρωση.
Ένας τέτοιες Χριστός θα έφτανε στην ηλικία του πάπα Φραγκίσκου, και θα πέθαινε σε μεγάλη ηλικία σ' ένα μαρμάρινο παλάτι απ' όπου θα έβγαινε μία φορά το χρόνο για να εκπληρώσει μία τελετή συμφιλίωσης, από την οποία θα προέκυπτε ότι συμφωνεί με την πολιτική της αυτοκρατορίας. Τι θα μπορούσε να είναι πιο ταπεινό και άξιο θαυμασμού από αυτό: Μόνο που ο Χριστός μετά το πλύσιμο των ποδιών σύρθηκε στον Σταυρό, τον έφτυσαν, τον χτύπησαν και τελικά τον σταύρωσαν. Την τρίτη ημέρα αναστήθηκε και μας άφησε την καινή διαθήκη Του, απ' όπου μαθαίνουμε για Εκείνον και για τον σκοπό και την έννοια που είχε το πλύσιμο των ποδιών των μαθητών Του.
Το κείμενο του Ευαγγελίου είναι το εξής(Ιωαν. 13, 4-15) 
ἐγείρεται ἐκ τοῦ δείπνου καὶ τίθησι τὰ ἱμάτια, καὶ λαβὼν λέντιον διέζωσεν ἑαυτόν. 5 εἶτα βάλλει ὕδωρ εἰς τὸν νιπτῆρα, καὶ ἤρξατο νίπτειν τοὺς πόδας τῶν μαθητῶν καὶ ἐκμάσσειν τῷ λεντίῳ ᾧ ἦν διεζωσμένος. 6 ἔρχεται οὖν πρὸς Σίμωνα Πέτρον, καὶ λέγει αὐτῷ ἐκεῖνος· Κύριε, σύ μου νίπτεις τοὺς πόδας; 7 ἀπεκρίθη ᾿Ιησοῦς καὶ εἶπεν αὐτῷ· ὃ ἐγὼ ποιῶ, σὺ οὐκ οἶδας ἄρτι, γνώσῃ δὲ μετὰ ταῦτα. 8 λέγει αὐτῷ Πέτρος· οὐ μὴ νίψῃς τοὺς πόδας μου εἰς τὸν αἰῶνα. ἀπεκρίθη αὐτῷ ὁ ᾿Ιησοῦς· ἐὰν μὴ νίψω σε, οὐκ ἔχεις μέρος μετ' ἐμοῦ. 9 λέγει αὐτῷ Σίμων Πέτρος· Κύριε, μὴ τοὺς πόδας μου μόνον, ἀλλὰ καὶ τὰς χεῖρας καὶ τὴν κεφαλήν. 10 λέγει αὐτῷ ὁ ᾿Ιησοῦς· ὁ λελουμένος οὐ χρείαν ἔχει ἢ τοὺς πόδας νίψασθαι, ἀλλ' ἔστι καθαρὸς ὅλος· καὶ ὑμεῖς καθαροί ἐστε, ἀλλ' οὐχὶ πάντες. 11 ᾔδει γὰρ τὸν παραδιδόντα αὐτόν· διὰ τοῦτο εἶπεν· οὐχὶ πάντες καθαροί ἐστε.
12 ῞Οτε οὖν ἔνιψε τοὺς πόδας αὐτῶν καὶ ἔλαβε τὰ ἱμάτια αὐτοῦ, ἀναπεσὼν πάλιν εἶπεν αὐτοῖς· γινώσκετε τί πεποίηκα ὑμῖν; 13 ὑμεῖς φωνεῖτέ με, ὁ Διδάσκαλος καὶ ὁ Κύριος, καὶ καλῶς λέγετε· εἰμὶ γάρ. 14 εἰ οὖν ἐγὼ ἔνιψα ὑμῶν τοὺς πόδας, ὁ Κύριος καὶ ὁ Διδάσκαλος, καὶ ὑμεῖς ὀφείλετε ἀλλήλων νίπτειν τοὺς πόδας. 15 ὑπόδειγμα γὰρ δέδωκα ὑμῖν, ἵνα καθὼς ἐγὼ ἐποίησα ὑμῖν, καὶ ὑμεῖς ποιῆτε·
ρος· Κύριε, μὴ τοὺς πόδας μου μόνον, ἀλλὰ καὶ τὰς χεῖρας καὶ τὴν κεφαλήν. 10 λέγει αὐτῷ ὁ ᾿Ιησοῦς· ὁ λελουμένος οὐ χρείαν ἔχει ἢ τοὺς πόδας νίψασθαι, ἀλλ' ἔστι καθαρὸς ὅλος· καὶ ὑμεῖς καθαροί ἐστε, ἀλλ' οὐχὶ πάντες. 11 ᾔδει γὰρ τὸν παραδιδόντα αὐτόν· διὰ τοῦτο εἶπεν· οὐχὶ πάντες καθαροί ἐστε.

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Προσβλητικό ποίημα για τη Σημαία μας σε παιδάκι νηπιαγωγείου στη Δράμα!

Γράφει ὁ π. Νικόλαος Μανώλης         Ἔχει μεγάλη εὐθύνη ἡ ἑλληνική πολιτεία πού ἀφαίρεσε ἀπό τό Ὑπουργεῖο Παιδείας τή λέξη “Ἐθνική”. Εἶναι κοινή διαπίστωση πιά πώς μέ τό πέρασμα τῶν χρόνων ἔχει χαραχτεῖ μία ἀντιεθνική καί ἀντιχριστιανική ἀγωγή στό δημόσιο σχολεῖο. Ὁ Ἐθνικός ὕμνος, Ὁ ἐκκλησιασμός, ἡ ἑορτή τῶν τριῶν Ἱεραρχῶν, ἡ πρωινή προσευχή, ὁ ἁγιασμός τῆς νέας σχολικῆς περιόδου, τό μάθημα τῶν θρησκευτικῶν, τό μάθημα τῆς Ἱστορίας, ὅλα βρίσκονται σέ κρίση καί ἀμφισβήτηση ἀπό τά νέα προγράμματα σπουδῶν καί τήν ἀθεϊστική νοοτροπία τῶν ἰθυνόντων. Ἄν προστεθεῖ στό νοσηρό περιβάλλον τοῦ σχολείου καί ἡ ἀλόγιστη, ἑωσφορική καί νεοταξική προπαγάνδα ὑπέρ τῆς ὁμοφυλοφιλίας ἔχουμε ἕνα ἐκρηκτικό μίγμα. Στίς χρωματικές ἀποχρώσεις τῶν gay pride πού ἐμπνέονται ἀπό τό παρδαλό δαιμόνιο τῆς βρωμερῆς ἁμαρτίας, παραπέμπει ἀκόμα καί αὐτό τό ἀπίστευτο περιστατικό σέ νηπιαγωγεῖο τῆς Δράμας. Ἀνακάλυψα αὐτήν τήν εἴδηση σέ προσωπικό λογαριασμό χρήστη στό facebook καί σᾶς τήν παραθέτω. Δεῖτε καί καμαρῶστε...

ΡΑΓΔΑΙΑ ΕΞΕΛΙΞΗ: Ένοχος για Σχίσμα ο π. Νικόλαος Μανώλης - Παραπέμπεται στο συνοδικό δικαστήριο

Γράφει ὁ π. Νικόλαος Μανώλης Ὁμόφωνα τὸ καταγέλαστο ἐπισκοπικὸ δικαστήριο τῆς μοχθηρᾶς μητροπόλεως Θεσσαλονίκης ἀπεφάσισε πὼς ὁ γράφων, π. Νικόλαος Μανώλης, εἶναι ἔνοχος γιὰ τὰ ἀδικήματα τοῦ σχίσματος, τῆς ἀπείθειας καὶ καταφρόνηση τῆς προϊσταμένης του ἐκκλησιαστικῆς ἀρχῆς, τοῦ σκανδαλισμοῦ τῶν πιστῶν, τῆς ἐξύβρισης καὶ τῆς συκοφαντίας.

Η ποταπή ροχάλα της Τατιάνας στο συλλαλητήριο μας [ΒΙΝΤΕΟ] - Ανοιχτή επιστολή στον Ιβάν Σαββίδη

Γράφει ὁ π. Νικόλαος Μανώλης Ξεβράκωμα πραγματικὸ στὴν ἐκπομπὴ ΤΑΤΙΑΝΑ live, τοῦ Ε καναλιοῦ τοῦ Ἰβὰν Σαββίδη. Ἡ σαχλαμάρα καὶ ἡ ἀηδία μαζί. Τὸ ρεζιλίκι τῶν χειροκροτημάτων, ἄμυαλων μισθοφόρων, ὑβριστῶν καὶ χλευαστῶν τοῦ Μεγάλου Ἀλεξάνδρου καὶ τῆς φιλτάτης μας Μακεδονίας. Τώρα ποὺ ὁ πόνος μᾶς ἔχει κυριεύσει ὅλους γιὰ τὴν προδιαγεγραμένη προδοσία τῶν κυβερνώντων γιὰ τὸ ἱερὸ ὄνομα τῆς Μακεδονίας, μία ἡ Τατιάνα ποὺ δὲ σέβεται τὴν ἡλικία της, δὲ σέβεται τοὺς τηλεθεατὲς της, δὲ σέβεται τὴ δουλειά της, παίζει μὲ τὶς ἀντοχὲς μας, καὶ μία ἡ Λίλα, μὲ τὰ παρτσακλά της ἀστεία ποὺ ἐξέπεμπαν βρῶμα ἀπὸ τὸ κανάλι. Παρακατιανὲς καὶ χαμερπὲς εἰκόνες ποὺ προκαλοῦν.  Ἡ ἐπιστολὴ πρὸς τὸν Ἰβὰν Σαββίδη ποὺ ἀκολουθεῖ θὰ ἔχει ἀποτέλεσμα, ἐλπίζουμε… Ἂς πιέσει καὶ κάθε συνειδητοποιημένος ΠΑΟΚτσής...