Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

«Δόξη και τιμή εστεφάνωσας αυτόν» Πρωτ. Θεόδωρος Ζήσης – Εορτή των Αγίων Αρχαγγέλων ανάλυση αποστολικής περικοπής [ΠΕΡΙΛΗΨΗ & mp3-2015]

Πρωτ. Θεόδωρος Ζήσης - Εορτή των Αγίων Αρχαγγέλων ανάλυση αποστολικής περικοπής (mp3-2015).jpg
Θέματα ανάρτησης:  Οι Άγιοι Άγγελοι και ο Χριστιανισμός, η ανώτερη και τελειότερη θρησκεία, η μοναδική που σώζει τον άνθρωπο.
ΠΕΡΙΛΗΨΗ
(Η περίληψη είναι κόπος και σπουδή μιας πνευματικής μου κόρης. Η επεξεργασία του Βίντεο είναι κόπος και σπουδή των τεχνικών του Ιστολογίου “Κατάνυξις” (ενίοτε και άλλων). Να ’χουν όλοι τους την ευχή μου!) π. Νικόλαος Μανώλης
Η αποστολική περικοπή, που αναγνώσθηκε την Κυριακή της εορτής των Αγίων Ταξιαρχών, προέρχεται από την προς Εβραίους Επιστολή του Αποστόλου Παύλου και έχει κύριο θέμα τους Αγίους Αγγέλους.
Αρχικά, ο π. Θεόδωρος κάνει μια σύντομη εισαγωγή για τους Αγγέλους.  Μας λέγει ότι το σύμπαν διαιρείται στον υλικό κόσμο, δηλαδή τα υλικά δημιουργήματα και τον πνευματικό κόσμο, τους Αγγέλους.  Μας εξηγεί ότι ο άνθρωπος ανήκει και στους δύο κόσμους, στον υλικό δια του σώματός του και τον πνευματικό δια της ψυχής του.  Ενώ οι Άγγελοι είναι καθαρά πνεύματα, δεν έχουν σώμα.
Στη συνέχεια μας ομιλεί ο σεβαστός πατήρ για τη διδασκαλία της Εκκλησίας μας, σχετικά με τους Αγγέλους  και μας αναφέρει συνοπτικά τέσσερις ενότητες.  Ξεκινάει με την πρώτη, σχετικά με την προέλευση των Αγγέλων και μας λέγει ότι η Εκκλησία διδάσκει ότι είναι δημιουργήματα του Θεού. Συνεχίζει αναφερόμενος στη δεύτερη ενότητα, σχετικά με τη φύση τους και μας λέγει ότι είναι πνεύματα, χωρίς σώματα.  Μετά μας λέγει για την τρίτη ενότητα, για το έργο και τη διακονία των Αγγέλων.  Ότι δηλαδή δημιουργήθηκαν, για να δοξάζουν και να εξυμνούν τον Θεό, να διακονούν στο έργο της σωτηρίας των ανθρώπων και να φροντίζουν για την καλή λειτουργία των φυσικών νόμων και του σύμπαντος.  Τέλος μας λέγει, ότι οι Άγγελοι είναι αναρίθμητοι, άπειροι και ότι υπάρχει και στους Αγγέλους ιεραρχία, οι Αρχιστράτηγοι και οι κατώτερες δυνάμεις.
Συνεχίζοντας το κήρυγμά του ο π. Θεόδωρος, αναφέρεται στην προς Εβραίους επιστολή του Αποστόλου Παύλου, η οποία απευθύνεται σε μια κοινότητα Χριστιανών που προερχόταν από Εβραίους, οι οποίοι είχαν πέσει σε παρακμή, σε απογοήτευση, ίσως λόγω διωγμών από τους «καθαρούς» Εβραίους της εποχής.
Ο Απόστολος Παύλος, λέγει ο πατήρ Θεόδωρος, αναλαμβάνει σε αυτή την επιστολή, να δείξει την αξία και την ανωτερότητα του Χριστιανισμού σε σχέση με τον Ιουδαϊσμό.  Αν και στις μέρες μας οι οικουμενιστές προσπαθούν να μας πείσουν ότι όλες οι θρησκείες σώζουν, εν τούτοις ο Απ. Παύλος τονίζει ότι ο Χριστιανισμός είναι η ανώτερη και τελειότερη θρησκεία και η μοναδική που σώζει, ενώ όλες οι άλλες θρησκείες είναι ανεπαρκείς.  Για να το κάνει αυτό σαφές ο Απ. Παύλος κάνει κάποιες συγκρίσεις, ανάμεσα στον Μωυσή και τους Αγγέλους, που φανέρωσαν την αποκάλυψη του Θεού στους ανθρώπους στην Παλαιά Διαθήκη και τον Χριστό, τονίζοντας την ανωτερότητα του Χριστού, του αιώνιου Αρχιερέως.  Ακόμη, ότι η Ιουδαϊκή λατρεία και η ιεροσύνη είναι κατώτερες του Χριστιανισμού, αφού στον Χριστιανισμό Αρχιερέας είναι ο ίδιος ο Χριστός, ο Μονογενής Υιός του Θεού και όχι κάποιος άνθρωπος.
Κατόπιν αναφέρεται ο Απόστολος Παύλος στο Νόμο της Παλαιάς Διαθήκης, που δόθηκε από τους Αγγέλους στον Μωυσή και ότι τιμωρήθηκαν όσοι δεν τον τηρούσαν.  Μας βάζει λοιπόν να αναρωτηθούμε, πώς είναι δυνατόν να σωθούμε εμείς, αν αμελούμε το λόγο του ίδιου του Ιησού Χριστού;  
Συνεχίζει λέγοντας ότι η οικουμένη ολόκληρη υποτάχθηκε στον Υιό Του Θεού, τον Χριστό μας και όχι στα δημιουργήματά Του, στους Αγγέλους.  Και ο Χριστός μας στεφανώθηκε με δόξα και τιμή και τελειοποιήθηκε με τα παθήματά του στο Σταυρό, για να μας δείξει το δρόμο για τη δική μας σωτηρία.
Συνοψίζοντας τα σχετικά με την αποστολική περικοπή που μας είπε εν συντομία ο πατέρας Θεόδωρος Ζήσης, ολοκληρώνει το κήρυγμά του διατυπώνοντας δύο πορίσματα.  Στο πρώτο μας λέγει ότι ο Χριστιανισμός είναι η τελεία και ανωτέρα θρησκεία, επαρκέστατη για τη σωτηρία του ανθρώπου και ότι οι υπόλοιπες θρησκείες είναι ατελείς.  Στο δεύτερο πόρισμα μας λέγει ότι ο Χριστός, λόγω της ανθρώπινης φύσης του, ήταν κατώτερος από τους Αγγέλους, δια των παθημάτων του όμως τελειοποιήθηκε και έγινε ανώτερος όλων.
Κλείνοντας, μας ενημερώνει ο π. Θεόδωρος για την παρουσίαση του νέου του βιβλίου με τίτλο « Ο Θάνατος και τα μετά θάνατον», ένα βιβλίο καρπός των συνάξεων των ενοριτών του Ιερού Ναού Αγίου Αντωνίου κατά τα έτη 1993-1994.

Πρωτ. Θεόδωρος Ζήσης – Εορτή των Αγίων Αρχαγγέλων ανάλυση αποστολικής περικοπής [mp3-2015]
Ιερός Ναός Αγίου Αντωνίου Θεσσαλονίκης - Αρχείο mp3- Εκφ. 08/11/2015 Μέγεθος: 22,3 MB- Διάρκεια: 00:25:57 (09/11/2015) http://impantokratoros.gr/8CAE0E3D.el.aspx

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Πρωτοπρ. Νικόλαος Μανώλης, ''Διακόπτω την μνημόνευση του μητροπολίτου κ.Ανθίμου'' [ΒΙΝΤΕΟ 2017]

Κήρυγμα 19/2/2017
Κυριακή της Απόκρεω - Κήρυγμα στο οποίο ο π. Νικόλαος ανακοινώνει τη διακοπή του μνημοσύνου του μητροπολίτου Θεσσαλονίκης κ.Ανθίμου.      Κήρυγμα του πρωτοπρ. Νικολάου Μανώλη.
Ι.Ν. Αγ. Σπυρίδωνος Τριανδρίας Θεσσαλονίκης.
Παρακολουθείστε το βίντεο:

Ντροπή! Ο μητροπολίτης Λαγκαδά Ιω. Τασσιάς, με αντιπατερικότητα και δεσποτοκρατία εκδικείται τον π.Φώτιο Βεζύνια

Προχθές, Κυριακή της Ορθοδοξίας, προστέθηκε στους ιερείς της Θεσσαλονίκης που διέκοψαν το μνημόσυνο του μητροπολίτου κ. Ανθίμου, π.Νικόλαο Μανώλη και π.Θεόδωρο Ζήση, και έτερος παραδοσιακός και αγωνιστής ιερέας ο π.Φώτιος Βεζύνιας της μητροπόλεως Λαγκαδά, Λητής και Ρεντίνης.

Ο Πατριάρχης Βαρθολομαίος θα προβεί σε χειροτονία ιεροδιακόνου ενός μέλους των Lions

(Σχ. διαχ. Η είδηση μου εστάλη μέσω της ηλεκτρονικής μου διεύθυνσης) Από την τελευταία ανακοίνωση του Οικουμενικού Πατριαρχείου, γνωστοποιήθηκε η εις διάκονον χειροτονία τινός Παναγιώτη Μαγκαφά, ιστορικού και φοιτητή θεολογίας. Από μια πρόχειρη αναζήτηση στο ίντερνετ, ο περί ου ο λόγος εμφανίζεται ενεργό μέλος της μασονικής στοάς Lions. Ο ΠΑΤΡΙΑΡΧΗΣ ΘΑ ΤΕΛΕΣΕΙ ΧΕΙΡΟΤΟΝΙΑ ΠΡΕΣΒΥΤΕΡΟΥ ΚΑΙ ΔΙΑΚΟΝΟΥ ΤΗΝ ΚΥΡΙΑΚΗ ΣΤΟ ΦΑΝΑΡΙ ΠΑΝΣΕΠΤΟΣ ΠΑΤΡΙΑΡΧΙΚΟΣ ΝΑΟΣ Πατριαρχική Θεία Λειτουργία Χειροτονίαι Πρεσβυτέρου καί Διακόνου Εὐχαρίστως ἀνακοινοῦται ὅτι τήν προσεχῆ Κυριακήν, 8ην τ.μ., ἡ Α. Θ. Παναγιότης ὁ Οἰκουμενικός Πατριάρχης κ. κ. Βαρθολομαῖος προεξάρχων τῆς Θείας Λειτουργίας ἐν τῷ Π. Πατριαρχικῷ Ναῷ θά τελέσῃ τήν εἰς Πρεσβύτερον μέν χειροτονίαν τοῦ νέου Ἀρχιγραμματέως τῆς Ἁγίας καί Ἱερᾶς Συνόδου Πανοσιολ. Διακόνου κ. Ἰωακείμ Μπίλλη, τήν εἰς διάκονον δέ χειροτονίαν τοῦ Ἐλλογ. κ. Παναγιώτου Μαγκαφᾶ, φοιτητοῦ θεολογίας καί ἱστορικοῦ, μέλλοντος νά διακονήσῃ ἐν τοῖς Πατριαρχείοις. Εἰς τό τέλος τῆς Θεία…