«Διό εξέλθετε εκ μέσου αυτών καί αφορίσθητε καί ακαθάρτου μή άπτεσθε» Πρωτ. Θεόδωρος Ζήσης - Κυριακή Α' Λουκά, ανάλυση αποστολικού αναγνώσματος [ΠΕΡΙΛΗΨΗ & mp3-2015]

Πρωτ. Θεόδωρος Ζήσης - Κυριακή Α' Λουκά, ανάλυση αποστολικού αναγνώσματος (mp3-2015).jpg
Θέματα ανάρτησης: «Μη γίνεσθε ετεροζυγούντες απίστοις» - Δεν υπάρχει συμφωνία ανάμεσα στον Χριστό και τον Διάβολο
ΠΕΡΙΛΗΨΗ
(Η περίληψη είναι κόπος και σπουδή μιας πνευματικής μου κόρης. Η επεξεργασία του Βίντεο είναι κόπος και σπουδή των τεχνικών του Ιστολογίου “Κατάνυξις” (ενίοτε και άλλων). Να ’χουν όλοι τους την ευχή μου!) π. Νικόλαος Μανώλης
Η σημερινή αποστολική περικοπή προέρχεται από την Β’ επιστολή του Αποστόλου Παύλου, προς τους Κορινθίους. Μετά την αναχώρηση του Αποστόλου Παύλου, από την Κόρινθο, όπου έμεινε περίπου 1,5 περίπου έτος και εκήρυξε τον Χριστιανισμό, οι Κορίνθιοι, αντιμετώπισαν κάποια προβλήματα. Δύο από τα σημαντικότερα προβλήματα και τα οποία αντιμετωπίζει και η σημερινή εποχή, είναι ο συγκρητισμός και η ηθική διαφθορά.
Η ανάμειξη λαών στην Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία, είχε ως αποτέλεσμα και την ανάμειξη θρησκειών. Υπήρξε συγκρητισμός, ανακάτεμα των θρησκειών και των ιδεολογιών. Μέσα σ’ αυτή την παγκοσμιοποίηση, όπως και στη σημερινή παγκοσμιοποίηση, υπήρχε και μεγάλη ηθική διαφθορά, ιδιαίτερα μάλιστα στην Κόρινθο.
Στα προβλήματα αυτά εν εκτάσει αναφέρεται ο Απόστολος Παύλος, στην Α’ προς Κορινθίους Επιστολή, όπου μαζί με πολλά άλλα προβλήματα, αναλύει και συνιστά τι πρέπει να κάνουν οι Κορίνθιοι.
Στην Β’ Επιστολή, δεν ασχολείται με διάφορα θέματα ο Απόστολος Παύλος, αλλά όπως λένε οι ειδικοί αναλυτές, η Επιστολή αυτή έχει περισσότερο προσωπικό χαρακτήρα. Από αυτήν λοιπόν την Β’ Επιστολή, και από αυτόν τον προσωπικό τόνο και όχι τόσο πολύ τον θεολογικό, προέρχεται η σημερινή αποστολική περικοπή.
Δυστυχώς αυτά τα προβλήματα που αντιμετώπισε τότε η μεγάλη παγκοσμιοποιημένη Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία, τα βλέπουμε και σήμερα. Υπάρχει πολύ ανακάτεμα των θρησκειών στην εποχή μας. Τις αμιγείς κοινωνίες προσπαθούν οι «μεγάλοι» να τις κάνουν πολυπολιτισμικές.
Η πολυαρχία των ειδώλων καταργήθηκε την διάδοση και εξάπλωση του Χριστιανισμού. Σχεδόν όλος ο κόσμος, η προηγουμένως ειδωλολατρική Οικουμένη, έγινε χριστιανική.
Μας δίνει ο π. Θεόδωρος, ενδεικτικά, ορισμένα στοιχεία από την Βυζαντινή Αυτοκρατορία, αναφέρεται σε νόμους που υπήρχαν για να κρατηθεί αμιγής ο χαρακτήρας του Ορθόδοξου Κράτους και κάνει έναν παραλληλισμό με την επικαιρότητα. Σήμερα φτάσαμε να έχουμε κυβέρνηση αθέων και απίστων. Αυτό το επισημαίνει γιατί έχει άμεση σχέση με τα όσα μας λέγει στη συνέχεια για τον Απόστολο Παύλο.
Ο σεβαστός πατήρ διατρέχει ερμηνευτικά την αποστολική περικοπή και τη συνάφειά της. Δείχνει την αγάπη του ο Απόστολος Παύλος, προς τους Κορινθίους αλλά και τους ελέγχει. Τους συστήνει να ανοίξουν τις καρδιές τους. Κυρίως τους συστήνει να μην έχουν σχέση με τις άλλες θρησκείες και ομολογίες τις οποίες χαρακτηρίζει ακαθαρσίες. Μόνο τότε θα τους δεχθεί ο Θεός και θα ζει ανάμεσά τους. Μόνο αν ξεχωριστούμε από τους αιρετικούς, θα είναι ο Θεός Πατέρας μας και θα ζει και ανάμεσά μας.

Πρωτ. Θεόδωρος Ζήσης - Κυριακή Α' Λουκά, ανάλυση αποστολικού αναγνώσματος [mp3-2015]
Ιερός Ναός Αγίου Αντωνίου Θεσσαλονίκης - Εκφ. 27/9/2015 Μέγεθος: 23,4MB- Διάρκεια: 00:25:34 (27/9/2015) http://impantokratoros.gr/4C7914EC.el.aspx