Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

«Ει Πνεύμα Άγιον ελάβετε πιστεύσαντες;» π. Θεόδωρος Ζήσης - Τα πέντε βαπτίσματα, Ιουδαϊκό, του Προδρόμου, Χριστιανικό, του Μαρτυρίου και των Δακρύων [ΠΕΡΙΛΗΨΗ & ΒΙΝΤΕΟ 2015]

π. Θεόδωρος Ζήσης - Τα πέντε βαπτίσματα.png
Θέματα ανάρτησης: Κήρυγμα Κυριακής προ των Φώτων, Αρχή του Ευαγγελίου του Ιησού Χριστού εγένετο Ιωάννης, Τα πέντε είδη βαπτίσματος κατά τους Αγίους Πατέρες της Εκκλησίας μας
ΠΕΡΙΛΗΨΗ
(Η περίληψη είναι κόπος και σπουδή μιας πνευματικής μου κόρης. Η επεξεργασία του Βίντεο είναι κόπος και σπουδή των τεχνικών του Ιστολογίου “Κατάνυξις” (ενίοτε και άλλων). Να ’χουν όλοι τους την ευχή μου!)
Το ηχητικό αρχείο που παρακολουθούμε στη συνέχεια είναι το κήρυγμα του π. Θεοδώρου το οποίο εκφωνήθηκε την Κυριακή προ των Φώτων (4-1-2015), και έχει σχέση με την βάπτιση του Κυρίου μας, την εμφάνισή Του και τη έναρξη του κηρύγματός Του στον κόσμο, αλλά και με τα πέντε είδη του βαπτίσματος.
Μέχρι την εποχή του Αγίου Ιωάννου του Βαπτιστή, είχε να εμφανιστεί Προφήτης στην Ιουδαία 400 χρόνια. Ο Θεός δεν έστελνε Προφήτη, θυμωμένος με την αποστασία του Εβραϊκού λαού. Αυτό είναι πάντα δείγμα της εγκαταλείψεως του Θεού. Δεν αποστέλλει ούτε προφήτες, ούτε διδασκάλους, ούτε άρχοντες, ούτε βασιλείς όταν ο λαός απομακρύνεται από Αυτόν.
Εμφανίστηκε λοιπόν μετά από 400 χρόνια στην έρημο ένας δυνατός και ιδιόρρυθμος Προφήτης. Είχε τέτοια απήχηση το κήρυγμα μετανοίας του Ιωάννου του Βαπτιστού, ώστε όχι μόνο οι κάτοικοι της υπαίθρου αλλά και οι «πρωτευουσιάνοι», οι Ιεροσολυμίτες, πήγαιναν σε αυτόν για να εξομολογηθούν και να βαπτιστούν στον Ιορδάνη ποταμό.
Η ασκητική εμφάνιση και ζωή του Τιμίου Προδρόμου, σύμφωνα με πολλούς  Αγίους Πατέρες μας, σημαίνει την ασκητικότητα την οποία επρόκειτο να κηρύξει το Ευαγγέλιο. Ο χριστιανισμός είναι άσκηση, δεν είναι καλοπέραση. Αρχή του Ευαγγελίου του Ιησού Χριστού εγένετο Ιωάννης.
Ταπεινά, χωρίς να υπερηφανευτεί που είχε τέτοια επίδραση στον λαό, κήρυττε τον ερχομό του ισχυρότερου από αυτόν, του Μεσσία, και εβάπτιζε τους ανθρώπους, αφοσιωμένος στην θεϊκή αποστολή του.
Ο π. Θεόδωρος στη συνέχεια, με αφορμή τον λόγο του Τιμίου Προδρόμου: «Εγώ μεν ύδατι βαπτίζω υμάς … αυτός υμάς βαπτίσει εν πνεύματι αγίω» μας παρουσιάζει τα είδη των βαπτισμάτων σύμφωνα με τους Αγίους Πατέρες μας.
Κατά τον Άγιο Ιωάννη τον Χρυσόστομο, το ιουδαϊκό βάπτισμα δεν απήλλασε από πνευματικές αμαρτίες αλλά μόνο από σωματικούς ρύπους. Το δικό μας βάπτισμα, το χριστιανικό, απαλλάσσει από τα αμαρτήματα και δίδει την χάρη του Αγίου Πνεύματος. Είναι το τέλειο βάπτισμα. Για το βάπτισμα του Ιωάννου μας λέγει ότι ήταν πολύ υψηλότερο από το ιουδαϊκό αλλά ταπεινότερο από το δικό μας, το χριστιανικό. Ήταν βάπτισμα μετανοίας.
Ο Άγιος Γρηγόριος ο Θεολόγος, στα τρία είδη βαπτίσματος προσθέτει και άλλα δύο. Ως 4ο βάπτισμα αναφέρει το διά μαρτυρίου και αίματος. Το 5ο βάπτισμα μας λέγει ο Άγιος Γρηγόριος ο Θεολόγος, πολύ επίπονο, είναι το βάπτισμα των δακρύων.
Στο βάπτισμα των δακρύων δίνει κάποια έκταση και μας μεταφέρει π. Θεόδωρος εδώ τον πολύ ενδιαφέροντα λόγο του Αγίου, προς ωφέλεια όλων μας. Αμήν.

π. Θεόδωρος Ζήσης - Τα πέντε βαπτίσματα, Ιουδαϊκό, του Προδρόμου, Χριστιανικό, του Μαρτυρίου και των Δακρύων [ΒΙΝΤΕΟ 2015]
Ιερός Ναός Αγίου Αντωνίου Θεσσαλονίκης - Κήρυγμα π. Θεοδώρου Ζήση, Εκφων. (4/1/2014) Ηχητικό αρχείο MP3 - Διάρκεια 00:28:29- Μέγεθος 26,1MB (4/1/2014) http://impantokratoros.gr/101AFA56.el.aspx

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Προσβλητικό ποίημα για τη Σημαία μας σε παιδάκι νηπιαγωγείου στη Δράμα!

Γράφει ὁ π. Νικόλαος Μανώλης         Ἔχει μεγάλη εὐθύνη ἡ ἑλληνική πολιτεία πού ἀφαίρεσε ἀπό τό Ὑπουργεῖο Παιδείας τή λέξη “Ἐθνική”. Εἶναι κοινή διαπίστωση πιά πώς μέ τό πέρασμα τῶν χρόνων ἔχει χαραχτεῖ μία ἀντιεθνική καί ἀντιχριστιανική ἀγωγή στό δημόσιο σχολεῖο. Ὁ Ἐθνικός ὕμνος, Ὁ ἐκκλησιασμός, ἡ ἑορτή τῶν τριῶν Ἱεραρχῶν, ἡ πρωινή προσευχή, ὁ ἁγιασμός τῆς νέας σχολικῆς περιόδου, τό μάθημα τῶν θρησκευτικῶν, τό μάθημα τῆς Ἱστορίας, ὅλα βρίσκονται σέ κρίση καί ἀμφισβήτηση ἀπό τά νέα προγράμματα σπουδῶν καί τήν ἀθεϊστική νοοτροπία τῶν ἰθυνόντων. Ἄν προστεθεῖ στό νοσηρό περιβάλλον τοῦ σχολείου καί ἡ ἀλόγιστη, ἑωσφορική καί νεοταξική προπαγάνδα ὑπέρ τῆς ὁμοφυλοφιλίας ἔχουμε ἕνα ἐκρηκτικό μίγμα. Στίς χρωματικές ἀποχρώσεις τῶν gay pride πού ἐμπνέονται ἀπό τό παρδαλό δαιμόνιο τῆς βρωμερῆς ἁμαρτίας, παραπέμπει ἀκόμα καί αὐτό τό ἀπίστευτο περιστατικό σέ νηπιαγωγεῖο τῆς Δράμας. Ἀνακάλυψα αὐτήν τήν εἴδηση σέ προσωπικό λογαριασμό χρήστη στό facebook καί σᾶς τήν παραθέτω. Δεῖτε καί καμαρῶστε...

ΡΑΓΔΑΙΑ ΕΞΕΛΙΞΗ: Ένοχος για Σχίσμα ο π. Νικόλαος Μανώλης - Παραπέμπεται στο συνοδικό δικαστήριο

Γράφει ὁ π. Νικόλαος Μανώλης Ὁμόφωνα τὸ καταγέλαστο ἐπισκοπικὸ δικαστήριο τῆς μοχθηρᾶς μητροπόλεως Θεσσαλονίκης ἀπεφάσισε πὼς ὁ γράφων, π. Νικόλαος Μανώλης, εἶναι ἔνοχος γιὰ τὰ ἀδικήματα τοῦ σχίσματος, τῆς ἀπείθειας καὶ καταφρόνηση τῆς προϊσταμένης του ἐκκλησιαστικῆς ἀρχῆς, τοῦ σκανδαλισμοῦ τῶν πιστῶν, τῆς ἐξύβρισης καὶ τῆς συκοφαντίας.

Η ποταπή ροχάλα της Τατιάνας στο συλλαλητήριο μας [ΒΙΝΤΕΟ] - Ανοιχτή επιστολή στον Ιβάν Σαββίδη

Γράφει ὁ π. Νικόλαος Μανώλης Ξεβράκωμα πραγματικὸ στὴν ἐκπομπὴ ΤΑΤΙΑΝΑ live, τοῦ Ε καναλιοῦ τοῦ Ἰβὰν Σαββίδη. Ἡ σαχλαμάρα καὶ ἡ ἀηδία μαζί. Τὸ ρεζιλίκι τῶν χειροκροτημάτων, ἄμυαλων μισθοφόρων, ὑβριστῶν καὶ χλευαστῶν τοῦ Μεγάλου Ἀλεξάνδρου καὶ τῆς φιλτάτης μας Μακεδονίας. Τώρα ποὺ ὁ πόνος μᾶς ἔχει κυριεύσει ὅλους γιὰ τὴν προδιαγεγραμένη προδοσία τῶν κυβερνώντων γιὰ τὸ ἱερὸ ὄνομα τῆς Μακεδονίας, μία ἡ Τατιάνα ποὺ δὲ σέβεται τὴν ἡλικία της, δὲ σέβεται τοὺς τηλεθεατὲς της, δὲ σέβεται τὴ δουλειά της, παίζει μὲ τὶς ἀντοχὲς μας, καὶ μία ἡ Λίλα, μὲ τὰ παρτσακλά της ἀστεία ποὺ ἐξέπεμπαν βρῶμα ἀπὸ τὸ κανάλι. Παρακατιανὲς καὶ χαμερπὲς εἰκόνες ποὺ προκαλοῦν.  Ἡ ἐπιστολὴ πρὸς τὸν Ἰβὰν Σαββίδη ποὺ ἀκολουθεῖ θὰ ἔχει ἀποτέλεσμα, ἐλπίζουμε… Ἂς πιέσει καὶ κάθε συνειδητοποιημένος ΠΑΟΚτσής...