«Ει Πνεύμα Άγιον ελάβετε πιστεύσαντες;» π. Θεόδωρος Ζήσης - Τα πέντε βαπτίσματα, Ιουδαϊκό, του Προδρόμου, Χριστιανικό, του Μαρτυρίου και των Δακρύων [ΠΕΡΙΛΗΨΗ & ΒΙΝΤΕΟ 2015]

π. Θεόδωρος Ζήσης - Τα πέντε βαπτίσματα.png
Θέματα ανάρτησης: Κήρυγμα Κυριακής προ των Φώτων, Αρχή του Ευαγγελίου του Ιησού Χριστού εγένετο Ιωάννης, Τα πέντε είδη βαπτίσματος κατά τους Αγίους Πατέρες της Εκκλησίας μας
ΠΕΡΙΛΗΨΗ
(Η περίληψη είναι κόπος και σπουδή μιας πνευματικής μου κόρης. Η επεξεργασία του Βίντεο είναι κόπος και σπουδή των τεχνικών του Ιστολογίου “Κατάνυξις” (ενίοτε και άλλων). Να ’χουν όλοι τους την ευχή μου!)
Το ηχητικό αρχείο που παρακολουθούμε στη συνέχεια είναι το κήρυγμα του π. Θεοδώρου το οποίο εκφωνήθηκε την Κυριακή προ των Φώτων (4-1-2015), και έχει σχέση με την βάπτιση του Κυρίου μας, την εμφάνισή Του και τη έναρξη του κηρύγματός Του στον κόσμο, αλλά και με τα πέντε είδη του βαπτίσματος.
Μέχρι την εποχή του Αγίου Ιωάννου του Βαπτιστή, είχε να εμφανιστεί Προφήτης στην Ιουδαία 400 χρόνια. Ο Θεός δεν έστελνε Προφήτη, θυμωμένος με την αποστασία του Εβραϊκού λαού. Αυτό είναι πάντα δείγμα της εγκαταλείψεως του Θεού. Δεν αποστέλλει ούτε προφήτες, ούτε διδασκάλους, ούτε άρχοντες, ούτε βασιλείς όταν ο λαός απομακρύνεται από Αυτόν.
Εμφανίστηκε λοιπόν μετά από 400 χρόνια στην έρημο ένας δυνατός και ιδιόρρυθμος Προφήτης. Είχε τέτοια απήχηση το κήρυγμα μετανοίας του Ιωάννου του Βαπτιστού, ώστε όχι μόνο οι κάτοικοι της υπαίθρου αλλά και οι «πρωτευουσιάνοι», οι Ιεροσολυμίτες, πήγαιναν σε αυτόν για να εξομολογηθούν και να βαπτιστούν στον Ιορδάνη ποταμό.
Η ασκητική εμφάνιση και ζωή του Τιμίου Προδρόμου, σύμφωνα με πολλούς  Αγίους Πατέρες μας, σημαίνει την ασκητικότητα την οποία επρόκειτο να κηρύξει το Ευαγγέλιο. Ο χριστιανισμός είναι άσκηση, δεν είναι καλοπέραση. Αρχή του Ευαγγελίου του Ιησού Χριστού εγένετο Ιωάννης.
Ταπεινά, χωρίς να υπερηφανευτεί που είχε τέτοια επίδραση στον λαό, κήρυττε τον ερχομό του ισχυρότερου από αυτόν, του Μεσσία, και εβάπτιζε τους ανθρώπους, αφοσιωμένος στην θεϊκή αποστολή του.
Ο π. Θεόδωρος στη συνέχεια, με αφορμή τον λόγο του Τιμίου Προδρόμου: «Εγώ μεν ύδατι βαπτίζω υμάς … αυτός υμάς βαπτίσει εν πνεύματι αγίω» μας παρουσιάζει τα είδη των βαπτισμάτων σύμφωνα με τους Αγίους Πατέρες μας.
Κατά τον Άγιο Ιωάννη τον Χρυσόστομο, το ιουδαϊκό βάπτισμα δεν απήλλασε από πνευματικές αμαρτίες αλλά μόνο από σωματικούς ρύπους. Το δικό μας βάπτισμα, το χριστιανικό, απαλλάσσει από τα αμαρτήματα και δίδει την χάρη του Αγίου Πνεύματος. Είναι το τέλειο βάπτισμα. Για το βάπτισμα του Ιωάννου μας λέγει ότι ήταν πολύ υψηλότερο από το ιουδαϊκό αλλά ταπεινότερο από το δικό μας, το χριστιανικό. Ήταν βάπτισμα μετανοίας.
Ο Άγιος Γρηγόριος ο Θεολόγος, στα τρία είδη βαπτίσματος προσθέτει και άλλα δύο. Ως 4ο βάπτισμα αναφέρει το διά μαρτυρίου και αίματος. Το 5ο βάπτισμα μας λέγει ο Άγιος Γρηγόριος ο Θεολόγος, πολύ επίπονο, είναι το βάπτισμα των δακρύων.
Στο βάπτισμα των δακρύων δίνει κάποια έκταση και μας μεταφέρει π. Θεόδωρος εδώ τον πολύ ενδιαφέροντα λόγο του Αγίου, προς ωφέλεια όλων μας. Αμήν.

π. Θεόδωρος Ζήσης - Τα πέντε βαπτίσματα, Ιουδαϊκό, του Προδρόμου, Χριστιανικό, του Μαρτυρίου και των Δακρύων [ΒΙΝΤΕΟ 2015]
Ιερός Ναός Αγίου Αντωνίου Θεσσαλονίκης - Κήρυγμα π. Θεοδώρου Ζήση, Εκφων. (4/1/2014) Ηχητικό αρχείο MP3 - Διάρκεια 00:28:29- Μέγεθος 26,1MB (4/1/2014) http://impantokratoros.gr/101AFA56.el.aspx