Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

«Τι νόημα έχει να γιορτάζουμε τον Άγιο Νικόλαο, αν δεν τον μιμούμαστε σε όσα έπραξε;» π. Θεόδωρος Ζήσης - Άγιος Νικόλαος Αρχιεπίσκοπος Μύρων της Λυκίας - (mp3-2014)

Π. Θεόδωρος Ζήσης - Άγιος Νικόλαος Αρχιεπίσκοπος Μύρων της Λυκίας.png

Θέματα ανάρτησης: Η 6η Δεκεμβρίου ημέρα μνήμης του Αγίου Νικολάου Αρχιεπισκόπου Μύρων της Λυκίας του Θαυματουργού, Αυτοί που βλέπουν θετικά τα όσα διαδραματίζονται σε σχέση με τον πάπα δεν ξέρουν την ζωή των Αγίων μας, Ο πάπας είναι πολύ χειρότερος από τον Άρειο τον οποίον εράπισε ο Άγιος Νικόλαος, είναι ο διαστροφέας του χριστιανισμού, Ποια είναι σήμερα η κρισιμότητα της εποχής, ποιο είναι το βάρος που πρέπει να σηκώσουν οι σημερινοί εργάτες του Αμπελώνος Χριστού, Ο Άγιος Νικόλαος εκήρυττε με ελεύθερη γλώσσα την ευσέβεια χωρίς να φοβάται ακόμα και όταν φυλακίστηκε, Σήμερα αντί να ραπίζουμε τους αιρετικούς, τους ευλογούμε.

ΠΕΡΙΛΗΨΗ:
Στις 6 Δεκεμβρίου ημέρα μνήμης του Αγίου Νικολάου Αρχιεπισκόπου Μύρων της Λυκίας του θαυματουργού, ο π.Θεόδωρος λειτούργησε στην Ιερά Μονή Αγίου Γεωργίου Ανύδρου. Το κήρυγμά του εκείνης της ημέρας αναμεταδίδουμε εδώ.
Από τα στοιχεία το βίου του Αγίου Νικολάου, επικεντρώνει και μας παρουσιάζει ο π.Θεόδωρος, περισσότερα για την στάση του Αγίου ως ομολογητού και ως υπερασπιστού των ορθοδόξων δογμάτων και της πίστεως σε σχέση μάλιστα με όσα πρωτοφανή και απαράδεκτα διαδραματίστηκαν στην Κωνσταντινούπολη με την επίσκεψη του πάπα στο Φανάρι.
Μας αναφέρει εν συντομία τα θλιβερά που συνέβησαν εκεί και εξηγεί για όσους δεν γνωρίζουν ποια είναι η στάση της Εκκλησίας μας στα θέματα αυτά και ενδεχομένως τα βλέπουν ως θετικά ή σκέφτονται γιατί να μη γίνονται όλα αυτά; Δεν δείχνουν αγάπη προς τους αδελφούς μας τους χριστιανούς; Χριστιανοί δεν είναι και αυτοί; Όσοι όμως κάνουν αυτές τις σκέψεις, σημαίνει ότι δεν ξέρουν την ζωή και το πνεύμα της Εκκλησίας μας, την ζωή των Αγίων μας, δεν ξέρουν την ζωή του Αγίου Νικολάου.
Για να εκτιμήσουμε την στάση μας απέναντι στους αιρετικούς, πρέπει να έχουμε παράδειγμα τους Αγίους. Δεν υπάρχει καμμία αμφιβολία ότι ο πάπας είναι αιρετικός. Ο χειρότερος αιρετικός όλων των αιώνων. Πολύ χειρότερος από τον Άρειο τον οποίον εράπισε ο Άγιος Νικόλαος κατά την διάρκεια των εργασιών της Α’ εν Νικαία Οικουμενικής Συνόδου.
Μας υπενθυμίζει αυτό που είπε ο Άγιος Γέροντας Ιουστίνος ο Πόποβιτς ότι στην ιστορία της ανθρωπότητος υπάρχουν τρεις μεγάλες πτώσεις: του Αδάμ, του Ιούδα και του πάπα. Μας θυμίζει και τον λόγο του Αγίου Κοσμά του Αιτωλού «τον πάπα να καταράσθε». Ο πάπας είναι ο διαστροφέας του χριστιανισμού. Ευθύνεται για τον αποχριστιανισμό της Δύσεως. Αυτόν εμείς πρέπει να τον τιμούμε;  Όλα αυτά που έγιναν στο Φανάρι είναι αντίθετα προς τη διδασκαλία και τη ζωή των Αγίων μας.
Μας παρουσιάζει λοιπόν ο π.Θεόδωρος μερικά από τα στοιχεία του βίου του Αγίου Νικολάου και από την υμνογραφία για να δούμε πώς πρέπει να συμπεριφερόμαστε απέναντι στους αιρετικούς, πώς πρέπει να εργάζονται οι εργάτες του Αμπελώνος του Χριστού και πώς να βαστάζουν «το βάρος της ημέρας». Ποια είναι σήμερα η κρισιμότητα της εποχής, ποιο είναι το βάρος που πρέπει να σηκώσουν οι σημερινοί εργάτες του Αμπελώνος Χριστού;
Μας περιγράφει πώς ανέλαβε ο Άγιος την Επισκοπή, και ενώ εδίδασκε υγιώς τα δόγματα της ευσευβείας,  ξέσπασε μεγάλος διωγμός, γιατί ο διάβολος δεν ανέχεται να υπάρχει ευσέβεια, δεν ανέχεται να υπάρχει Ορθοδοξία (όπως και σήμερα).
Μας τονίζει τα χαρίσματα του Αγίου Νικολάου, τα οποία αν τα έχει σήμερα κάποιος, κατακρίνεται. Αν μιλάει ελεύθερα και ντόμπρα, με ευθύτητα, αυτό κατακρίνεται. Εκήρυττε με ελεύθερη γλώσσα την ευσέβεια χωρίς να φοβάται. Ακόμα και από τη φυλακή εξακολουθούσε να κηρύττει άφοβα την Ορθοδοξία. Όταν ανέλαβε ο Μ.Κωνσταντίνος αποφυλακίστηκε, επανήλθε στην Επισκοπή Μύρων και έκανε πολύ μεγάλο αγώνα για να καταστρέψει τους ναούς των ειδώλων.
Τώρα, όχι μόνο δεν αγωνιζόμαστε εναντίον των ειδώλων, αλλά συμπροσευχόμαστε μαζί με ειδωλολάτρες στην «θεά γαία». Με την ευκαιρία αυτή μας αναφέρει και τον ισχυρισμό ορισμένων ότι την έκφραση «τον πάπα να καταράσθε» δεν το είπε ο Άγιος Κοσμάς ο Αιτωλός, γιατί αυτό τους είναι εμπόδιο στα σχέδιά τους.
Ο π.Θεόδωρος μας μεταφέρει τη διήγηση από τον Μέγα Συναξαριστή, για το ράπισμα που εδέχθη ο Άρειος από τον Άγιο Νικόλαο, για τον προβληματισμό του Μεγάλου Κωνσταντίνου γι’αυτή την πράξη του, αλλά και για το πώς οι συνεπίσκοποί του κατεδίκασαν και κατέκριναν αυτή την αυστηρή συμπεριφορά του (μήπως δεν συμβαίνει και στις ημέρες μας το ίδιο;).
Αποφάσισαν να φυλακίσουν τον Άγιο Νικόλαο αλλά εκεί στη φυλακή εμφανίστηκαν ο Χριστός και η Παναγία. Τον ρώτησαν γιατί είναι φυλακισμένος και ο Άγιος αποκρίθηκε «για την δική σας την Αγάπη». Και του έδωσε ο Χριστός το Άγιο Ευαγγέλιο και η Θεοτόκος το Αρχιερατικό Ωμοφόριο. Την άλλη μέρα οι άνθρωποι που τον επισκέφθηκαν και τον είδαν με λυμένα τα δεσμά και ενδεδυμένο ως Αρχιερέα, τον ρώτησαν που τα βρήκε αυτά και ο Άγιος τους διηγήθηκε όσα συνέβησαν το βράδυ. Όταν το έμαθε ο Βασιλιάς, τον έβγαλε από τη φυλακή και του ζήτησε συγχώρεση. Το ίδιο έκαναν και οι λοιποί Αρχιερείς.
Στον επίλογο του κηρύγματός του ο π.Θεόδωρος μας επισημαίνει πόσο έχουμε διαφθείρει την διδασκαλία των Αγίων μας. Σήμερα αντί να ραπίζουμε τους αιρετικούς, τους ευλογούμε. Τι νόημα έχει να γιορτάζουμε τον Άγιο Νικόλαο, αν δεν τον μιμούμαστε σε όσα έπραξε; Ας τον μιμηθούμε και στο παράδειγμα αυτό της τόλμης και της ομολογίας μπροστά στους αιρετικούς. Αμήν.


π. Θεόδωρος Ζήσης - Άγιος Νικόλαος Αρχιεπίσκοπος Μύρων της Λυκίας - (mp3-2014)
Πρωτ. Θεόδωρος Ζήσης, Ομότιμος Καθηγητής ΑΠΘ - Ιερά Μονή Αγίου Γεωργίου Ανύδρου (Εκφ. 6/12/2014) - Διάρκεια: 00:21:54 - Μέγεθος:20,1MB (6/11/2014) http://impantokratoros.gr/7A8F1C61.el.aspx

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Προσβλητικό ποίημα για τη Σημαία μας σε παιδάκι νηπιαγωγείου στη Δράμα!

Γράφει ὁ π. Νικόλαος Μανώλης         Ἔχει μεγάλη εὐθύνη ἡ ἑλληνική πολιτεία πού ἀφαίρεσε ἀπό τό Ὑπουργεῖο Παιδείας τή λέξη “Ἐθνική”. Εἶναι κοινή διαπίστωση πιά πώς μέ τό πέρασμα τῶν χρόνων ἔχει χαραχτεῖ μία ἀντιεθνική καί ἀντιχριστιανική ἀγωγή στό δημόσιο σχολεῖο. Ὁ Ἐθνικός ὕμνος, Ὁ ἐκκλησιασμός, ἡ ἑορτή τῶν τριῶν Ἱεραρχῶν, ἡ πρωινή προσευχή, ὁ ἁγιασμός τῆς νέας σχολικῆς περιόδου, τό μάθημα τῶν θρησκευτικῶν, τό μάθημα τῆς Ἱστορίας, ὅλα βρίσκονται σέ κρίση καί ἀμφισβήτηση ἀπό τά νέα προγράμματα σπουδῶν καί τήν ἀθεϊστική νοοτροπία τῶν ἰθυνόντων. Ἄν προστεθεῖ στό νοσηρό περιβάλλον τοῦ σχολείου καί ἡ ἀλόγιστη, ἑωσφορική καί νεοταξική προπαγάνδα ὑπέρ τῆς ὁμοφυλοφιλίας ἔχουμε ἕνα ἐκρηκτικό μίγμα. Στίς χρωματικές ἀποχρώσεις τῶν gay pride πού ἐμπνέονται ἀπό τό παρδαλό δαιμόνιο τῆς βρωμερῆς ἁμαρτίας, παραπέμπει ἀκόμα καί αὐτό τό ἀπίστευτο περιστατικό σέ νηπιαγωγεῖο τῆς Δράμας. Ἀνακάλυψα αὐτήν τήν εἴδηση σέ προσωπικό λογαριασμό χρήστη στό facebook καί σᾶς τήν παραθέτω. Δεῖτε καί καμαρῶστε...

ΡΑΓΔΑΙΑ ΕΞΕΛΙΞΗ: Ένοχος για Σχίσμα ο π. Νικόλαος Μανώλης - Παραπέμπεται στο συνοδικό δικαστήριο

Γράφει ὁ π. Νικόλαος Μανώλης Ὁμόφωνα τὸ καταγέλαστο ἐπισκοπικὸ δικαστήριο τῆς μοχθηρᾶς μητροπόλεως Θεσσαλονίκης ἀπεφάσισε πὼς ὁ γράφων, π. Νικόλαος Μανώλης, εἶναι ἔνοχος γιὰ τὰ ἀδικήματα τοῦ σχίσματος, τῆς ἀπείθειας καὶ καταφρόνηση τῆς προϊσταμένης του ἐκκλησιαστικῆς ἀρχῆς, τοῦ σκανδαλισμοῦ τῶν πιστῶν, τῆς ἐξύβρισης καὶ τῆς συκοφαντίας.

Η ποταπή ροχάλα της Τατιάνας στο συλλαλητήριο μας [ΒΙΝΤΕΟ] - Ανοιχτή επιστολή στον Ιβάν Σαββίδη

Γράφει ὁ π. Νικόλαος Μανώλης Ξεβράκωμα πραγματικὸ στὴν ἐκπομπὴ ΤΑΤΙΑΝΑ live, τοῦ Ε καναλιοῦ τοῦ Ἰβὰν Σαββίδη. Ἡ σαχλαμάρα καὶ ἡ ἀηδία μαζί. Τὸ ρεζιλίκι τῶν χειροκροτημάτων, ἄμυαλων μισθοφόρων, ὑβριστῶν καὶ χλευαστῶν τοῦ Μεγάλου Ἀλεξάνδρου καὶ τῆς φιλτάτης μας Μακεδονίας. Τώρα ποὺ ὁ πόνος μᾶς ἔχει κυριεύσει ὅλους γιὰ τὴν προδιαγεγραμένη προδοσία τῶν κυβερνώντων γιὰ τὸ ἱερὸ ὄνομα τῆς Μακεδονίας, μία ἡ Τατιάνα ποὺ δὲ σέβεται τὴν ἡλικία της, δὲ σέβεται τοὺς τηλεθεατὲς της, δὲ σέβεται τὴ δουλειά της, παίζει μὲ τὶς ἀντοχὲς μας, καὶ μία ἡ Λίλα, μὲ τὰ παρτσακλά της ἀστεία ποὺ ἐξέπεμπαν βρῶμα ἀπὸ τὸ κανάλι. Παρακατιανὲς καὶ χαμερπὲς εἰκόνες ποὺ προκαλοῦν.  Ἡ ἐπιστολὴ πρὸς τὸν Ἰβὰν Σαββίδη ποὺ ἀκολουθεῖ θὰ ἔχει ἀποτέλεσμα, ἐλπίζουμε… Ἂς πιέσει καὶ κάθε συνειδητοποιημένος ΠΑΟΚτσής...